بررسی شخصیت پردازی در منظومه ی لیلی و مجنون

دسته بندی: ادبیات
1843 بازدید

 

چکیده:
این پایان نامه به بحث و بررسی شخصیت پردازی در منظومه ی لیلی و مجنون نظامی اختصاص دارد و شامل سه فصل است، فصل اول مربوط به کلیات است که شامل هدف، پیشینه و روش تحقیق می باشد فصل دوم مربوط به شیوه های شخصیت پردازی، انواع شخصیت در لیلی و مجنون و همچنین دیگر عناصر داستانی مرتبط با شخصیت نیز می باشد، فصل سوم هم مرتبط به نتیجه گیری از کلیه مباحث ذکر شده است.

 

99صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع و پاورقی  دارد قیمت 21000 تومان 

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید 

انجام پروپوزال و پایان نامه ادبیات فارسی در کوتاهترین زمان با موضوعات خاص شما. منتظر تماس شما هستیم

از ساعت 11 الی 19 روزهای کاری02166479693

 

 

 


پایان نامه انسان کامل از دیدگاه مولوی

دسته بندی: ادبیات
4554 بازدید

هدف ضرورت تحقيق

كشور عزيزمان ايران، از ديرباز سرزميني بوده است كه مخزن بسياري از بزرگان علم و دانش به شمار مي رفته و كمابيش مي رود. ليكن در گذر زمان به دلايل متعدد و گوناگون، اين كشور در گربادهاي سهمگين سياسي – استعماري قرار گرفته و قدرت ذاتي خود در پرورش دانشمندان بزرگ را از كف داده است. پيشرفت و گسترش تكنولوژي، با سرعت سرسام آور از يك سو و استثمار فرهنگي كشورهاي جهان سوم از سوي ديگر از جمله عواملي بوده است كه باعث ركود فرهنگي و علمي بسياري از كشورهاي تحت سلطه (فرهنگي) شده است.

بسياري از دانش پژوهان و دانشجويان كشورمان چنان مقهور مطالب و نظريات علمي دانشمندان بلوك غرب شده اند كه حتي فرصت رجعت به نظرات بسياري از دانشمندان و انديشمندان اصيل كشور خودشان را ندارند. چرا كه اگر چنين مي بود، به نكات ظريفي دست مي يافتند كه شايد راه گشاي بسياري از خلاقيتها و تفكرات مي شد.

در كشورهاي غربي شايد بتوانيم بگوئيم كه دانشمندان شرقي را بهتر و بيشتر از خودشان (شرقيها) مي شناسند و با نظرياتشان آشنا هستند و گاهاً مشاهده شده نظرياتي را كه برخي دانشمندان غربي بيان مي نمايند، مدتها قبل به نوعي ديگر توسط دانشمندان خودمان نيز گفته شده است. ليكن به دليل پرزرق و برق بودن و جاذبه هاي كاذب اين نظريات، ما آنها را فراموش كرده ايم (نظريات دانشمندان شرقي را).

با اين حال هدف در تحقيق حاضر، بررسي و بيان نظريات دو دانشمند است و اينكه گذشته از شناسائي بررسي قدرت و تبين نظريات و اينكه بدانيم در نهايت تا چه اندازه اين دو دانشمند با يكديگر همفكر و هم عقيده بوده اند.

 

72 صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع دارد  قیمت 14000 تومان 

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید 

 اگر مطلب مورد نظر خود را در این سایت پیدا نکردید میتوانید از قسمت سفارش پروژه جدید کار تحقیقی خود را به ما سفارش دهید


مولانا

4514 بازدید

زندگینامه مولانا

جلال‌الدين محمد درششم ربيع‌الاول سال604 هجري درشهربلخ تولد يافت. سبب شهرت او به رومي ومولاناي روم، طول اقامتش‌ و وفاتش درشهرقونيه ازبلاد روم بوده است. بنابه نوشته تذكره‌نويسان وي درهنگامي كه پدرش بهاءالدين از بلخ هجرت مي‌كرد پنجساله بود. اگر تاريخ عزيمت بهاءالدين را از بلخ  در سال 617 هجري بدانيم، سن جلال‌الدين محمد درآن هنگام قريب سيزده سال بوده است. جلال‌الدين در بين راه در نيشابور به خدمت شيخ عطار رسيد و مدت كوتاهي درك محضر آن عارف بزرگ را كرد.

چون بهاءالدين به بغدادرسيدبيش ازسه روزدرآن شهراقامت نكرد و روز چهارم بار سفر به عزم زيارت بيت‌الله‌الحرام بر بست. پس از بازگشت ازخانه خدا به سوي شام روان شد و مدت نامعلومي درآن نواحي بسر برد و سپس به  ارزنجان  رفت. ملك ارزنجان آن زمان اميري ازخاندان منكوجك بودوفخرالدين بهرامشاه‌نام داشت، واو همان پادشاهي است حكيم نظامي گنجوي كتاب مخزن‌الاسرار را به نام وي به نظم آورده است. مدت توقف مولانا در ارزنجان قريب يكسال بود.

بازبه قول افلاكي، جلال‌الدين محمددرهفده سالگي ‌درشهرلارنده به‌امرپدر، گوهرخاتون دخترخواجه لالاي سمرقندي را كه مردي محترم و معتبر بود به زني گرفت و اين واقعه بايستي در سال 622 هجري اتفاق افتاده باشد و بهاءالدين محمد به سلطان ولد و علاءالدين محمد دو پسر مولانا از اين زن تولد يافته‌اند.

 


55صفحه فونت 14 فایل ورد منابع دارد فرمت :پایان نامه قیمت:9000تومان

 

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید

 اگر مطلب مورد نظر خود را در این سایت پیدا نکردید میتوانید از قسمت سفارش پروژه جدید کار تحقیقی خود را به ما سفارش دهید

 




درباره ناصر خسرو (رایگان)

دسته بندی: ادبیات, شخصیت ها
5693 بازدید

درباره ناصر خسرو (رایگان)

حكيم ناصر خسرو قباديانی بلخي گوينده ونويسنده ومتفكر برجسته ايراني است وي در ماه ذيقعده سال 394 هـ. ق در قريه قباديان بلخ تولد يافت چون روزگاري دراز در مرو به سر برده خودرا مروزي خوانده است از آغاز جواني به فراگرفتن دانش هاي گوناگون همت گماشت وگذشته از ادب پارسي وتازي با بيشتر معارف وفنون زمان خويش چون حساب هندسه نجوم طب وداروسازي اقسام موسيقي، الهيات وتفسير آشنا شد از فن نقاشي نيز بهره يافت وبراي كسب معاش گاهي ازآن سود مي جست قرآن رااز برداشت اصول عقايد مذاهب گوناگون « ملل ونحل» رابررسي كرد بدين سان اندوخته اي پرمايه از حكمت ودانش و ذوق فراهم آورد وساحب انديشه اي والجاني روشن ودلي تابناك گشت. به كتاب علاقه فراواني داشت در سر كتابهاي خودرا به همراه مي برد وگاه مي شد كه آنها را برشتر حمل مي كرد وخود پياده طي طريق مي نمود از خاندان محتشم بود ودر بلخ آب وملك داشت ليكن به نسب فخر نمي كرد.


تهيه متن های آموزش واژه ويژه غير فارسی زبانان سطح پيشرفته

دسته بندی: ادبیات, روانشناسی
1163 بازدید

تهیه متن های آموزش واژه براساس نظریه حوزه های معنایی ویژه غیر فارسی زبانان سطح پیشرفته

کشور پهناور ایران دارای فرهنگی و تمدن غنی به وسعت تاریخ است و از این جهت مایه ی فخر و مبا هات همه ی ایرانیان می باشد . بسیاری از خارجیان از دیر باز در پی آشنایی با این مرز و بوم و فرهنک و تمدن خاص آن بوده, و در این راه اقدام به یادگیری زبان فارسی نموده اند چرا که زبان آیینه ی فرهنگ است و بدون آشنایی با زبان بهره جستن از چشمه زلال فرهنگ میسر نخواهد بود .

در این میان وظیفه ی ایرانیان میهن پرست اشاعه فرهنگ و تمدن ایران و تلاش در جهت ترویج هر چه بیشتر زبان و ادبیات فارسی و هموار نمودن راه برای آموزش هرچه بهتر آن است .هر چند در سال های گذشته در زمینه ی آموزش علمی این زبان تحقیقاتی صورت گرفته ولی با  وجود این کمبود هایی نیز در این زمینه احساس می شود . از آنجا که آموزش واژه یکی از مهمترین بخش های آموزش زبان دوم / خارجی محسوب می گردد و بدون آگاهی از واژه ها زبان آموز توانایی برقراری ارتباط  معنی دار با هل زبان را نخواهد داشت نگارنده دراین پایان نامه بر آن است به تهیه ی متن های آموزش واژه بر اساس حوزه معنایی ویژه ی غیر فارسی زبانان سطح پیشرفته بپردازد .

 

188صفحه فونت 16 فایل ورد منایع فارسی و انگلیسی دارد

 

قیمت:18000تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید

 اگر مطلب مورد نظر خود را در این سایت پیدا نکردید میتوانید از قسمت سفارش پروژه جدید کار تحقیقی خود را به ما سفارش دهید

 

 


ارسطو و فن شعر

دسته بندی: ادبیات
4797 بازدید

ارسطو و فن شعر

دريافت جامع از ديدگاه ارسطو در باب هنر منوط به بررسي همة آثار اوست؛ زيرا بوطيقا فقط دربارة يك نوع از صناعت (تخنه) ، هنر مبتني بر بازنمايي و محاكات، است. ارسطو در بوطيقا از نقش عاطفه و احساس در آفرينش و دريافت هنري غافل نمانده است و بحثش در باب ميمسيس پاسخ مستقيم به افلاطون نيست. امروزه ارسطوي واقعي، بلكه «ميراث ارسطويي» حيات نظري و فعال دارد و فقط در چنين زمينه‌اي مي‌توان، هم‌صدا با ريكور، از پيوند ميمسيس و ميتوس / موتوس و پوئسيس سخن گفت. ارسطو مرز شعر و تاريخ را روشن و نتيجة كار شاعر را برتر از كار مورخ مي‌داند. او از سه حوزة شناخت سخن مي‌گويد: نظري، عملي، ابداعي. به اين‌كه ابداع نوعي شناخت است كمتر توجه كرده‌اند. پذيرفته‌ايم كه ارسطو با علل چهارگانه هنرهاي مفيد و زيبا را از هم تفكيك مي‌كند. نوسباوم استنباطي ديگر دارد و هايدگر تفسيري بديع و شاعرانه از علل اربعه و فوزيس و تخنه (هنر) عرضه مي‌كند.

ميراث ارسطو در حوزة محاكات شاخه‌هاي گوناگون دارد. از شكوفايي رسانه‌شناسي (واسطه‌هاي تقليد) مدتي كوتاه مي‌گذرد، اما ميراث نظري آن در دو جريان ناهمگن بوطيقايي و ريطوريقاني سابقه‌اي كهن دارد. ژانرشناسي، با ميراثي غني، در بحث از متعلقات تقليد ريشه دارد. تقسيم‌بندي آلماني ليريك و اپيك و دراماتيك به غلط به ارسطو منسوب است، اما بخشي از ميراث غني او شمرده مي‌شود.

اجزاي تراژدي از نظر ارسطو (طرح، شخصيت، فكر، كلام، موسيقي، منظر نمايش) هنوز اعتبار دارد. طرح روح و جوهر اثر نمايشي و از كنش قابل تفكيك است. وحدت طرح به اعتبار شروع و ميانه و پايان يا، در فرم ارسطويي، امكان و احتمال و ضرورت تضمين مي‌شود. حركت سازمان دهندة طرح،‌ ساده يا پيچيده، افقي است، نه عمودي يا پيكربندي شده. كنش درك ماست از كل و آن‌چه در حال وقوع است. كاتارسيس و هامارتيا دو اصطلاح بحث‌برانگيز بوطيقاست. كاتارسيس را مي‌توان به «پالايش» و «آلايش‌زدايي» و «تيرگي‌زدايي» تعبير كرد. حملات نظريه‌پردازان چپ‌گرايي چون برشت و بوئال بيشتر معطوف به معناي بقراطي آن است. هامارتيا به غلط خطاي تراژيك ترجمه شده: به تعبيري امروزي، هامارتيا شكاف يا رخنه‌اي در كمال شخصيت تراژيك و نيز، در تطبيق با آته، «شيفتگي مهلك» يا «كوري باطن» است. بوطيقاي تراژيك و دراماتيك در ترجمه‌هاي اسلامي با مقتضيات ليريك تطبيق يافته؛ اما در خاور دور، به ويژه هند، مقايسة بوطيقا و ناتياساسترا مباحث جديدي را پيش كشيده است.

این کتاب سعی دارد به بررسی اندیشه هنری ارسطو در کتاب بوطیقا بپردازد.

 

83صفحه فونت 14 فایل ورد منابع دارد قیمت:7000تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید 

انجام کلیه کارهای تحقیقاتی و پایان نامه ادبیات فارسی در کوتاهترین زمان با موضوعات خاص شما. منتظر تماس شما هستیم

از ساعت 11 الی 19 روزهای کاری02166479693

 

 

 


بررسی ساختار مثنوی (رایگان)

دسته بندی: ادبیات
4564 بازدید

بررسی ساختار مثنوی (رایگان)

برخورد شارحان و مثنوي‌پژوهان با مثنوي يادآور داستان مشهور «اختلاف كردن در چگونگي و شكل پيل» در مثنوي است. آنها بي توجه به پيكره‌بندي مثنوي ، يا به شرح هر بيت به طور جداگانه همچون همه‌ي شروح سنتي پرداخته و يا هر داستان را جدا و بي توجه به تقدم و تاخر آنها و پيوندشان به يكديگر تفسير‌كرده‌اند. با دست سودن در تاريكي ، آن يكي ناودانش خوانده و آن ديگري باد‌بزن و هر كسي از ظن خود يارش شده ؛ حال آن كه فيل مثنوي موجودي زنده با گوش و خرطوم و پا و غيره است كه هر عضو آن در جاي خود و در پيوند با ديگر اعضا معني حقيقي خود را بازمي‌يابد.

در اين مقاله با بررسي داستانهاي دفتر اول مثنوي به روشي ساختار‌شناختي در پي اثبات آنيم كه مثنوي به رغم صورت ناهمگون و متكثرش ، همچون ملقمه‌اي از قصه‌ها و حكمتها و رمز‌ها و سوزها، داستاني يگانه است كه از آغاز تا انجام با منطقي دقيق حركت‌مي‌كند و تكامل مي‌يابد. هر داستان و هر كنشي باعث گسترش داستان و كنش پيش از خود مي‌شود و اين زنجيره چنان حساب شده كنار هم قرار گرفته است كه به عنوان مثال نمي‌توان جاي دو داستان را با هم عوض كرد يا نمي‌توان با اين كتاب تفألي و كشكولي برخورد كرد بلكه براي دريافت آن ، بايد آن را از ابتدا خواند و اين با همان بيت مشهور آغازمي‌شود كه شارحان تنها مربوط به داستان آغازين مثنوي يعني عاشق شدن پادشاه بر كنيزكش دانسته‌اند حال آن كه اين آغاز داستان بلند و يگانه اي است كه از فضاها و شخصيتها و گفتگوهاي گوناگون مي گذرد اما همه‌ي اين حلقه‌هاي به ظاهر پراكنده ، يك پيوستگي و وحدتي دارند و آن اين است كه قصه‌ي ما و نقد حال ماست:

بشنويد اي دوستان اين داستان

خود حقيقت نقد حال ماست آن

(دفتر اول ، بيت 35)

 


درون مایۀ مرگ و شهادت در شعر شاعران دفاع مقدس

دسته بندی: ادبیات
1618 بازدید

چکیده

الف. موضوع و طرح مسئله (اهمیت موضوع و هدف):

موضوعی که این تحقیق به بررسی آن می­پردازد «درون­مایۀ مرگ و شهادت در شعر شاعران دفاع مقدس» است.

 گفتنی است که تعداد شاعران دفاع مقدس از شمار بیرون است و بررسی آثار تمامی این شاعران در فرصت اندک، امری بس دشوار به نظر می­آید. هدف این تحقیق، بیان درون­مایه­های اصلی و درخور توجه شاعران دربارۀ مرگ و شهادت است و اینکه شاعران بیشتر از چه تصاویر و مفاهیمی برای بیان مقاصد هنری خود بهره جسته­اند؛ البته در خصوص این درون­مایه­ها به عنوان یک تحقیق جداگانه یا کتابی مجزا کار درخوری صورت نگرفته است.

ب. مبانی نظری شامل مرور مختصری از منابع، چارچوب نظری و پرسش­ها و فرضیه­ها:

منابع موجود دربارۀ تحقیق با تلاش فراوان فراهم شد. زیاد بودن تعداد شاعران و آثار نسبتاً زیاد آنها، دغدغۀ اصلی پژوهنده بود ولی با کوشش فراوان تمام آثار شاعران، مطالعه و بررسی شد و درون مایه­های مورد نظر با ژرف­نگری و دقت بسیار استخراج و طبقه­بندی شد.

- پرسش­هایی که برای پژوهنده مطرح بودند، عبارتند از:

1- دفاع مقدس تا چه حد در شعر شاعران دورۀ انقلاب اسلامی تأثیر داشته است؟

2- درون­مایۀ مرگ و شهادت در شعر شاعران دفاع مقدس چگونه نمود یافته است؟

3- چه درون­مایه­هایی در این رابطه از بسامد بالایی برخوردار بودند؟

- فرضیه­هایی که پژوهنده در پی ارائۀ آن­ها برآمده است:

1- به نظر می­رسد شاعران تلقی ویژه­ای از مفهوم مرگ و شهادت داشته­اند؛

2- به نظر می­رسد درون مایۀ مرگ و شهادت در تصویرآفرینی شاعرانه و ایجاد تخییل و مضمون آفرینی در شعر شاعران دفاع مقدس نقش بسزایی داشته­ است؛

3- به نظر می­رسد اغلب شاعران برجستۀ دفاع مقدس به منزلت شهادت و شهید توجه ویژه­ای داشته­اند و این مسئله با ایثار و جان­فشانی فرزندان ملت در دفاع از حیثیت و کیان ملی و دینی در پیوند کامل بوده است.

4- به نظر می­رسد که توجه به شهادت و پذیرش مرگ و استقبال از آن به عنوان موضوعی عمده در شعر این دوره مطرح است.

پ. روش تحقیق شامل تعریف مفاهیم، روش تحقیق، جامعۀ مورد تحقیق، نمونه­گیری و روش­هـای نمونه­گیری، ابزار اندازه­گیری، نحوۀ اجرای آن، شیوۀ گردآوری و تجزیه و تحلیل داده­ها:

در ابتدا تعریفی از مفاهیم کلیدی مشخص و تعریف شد و بعد از توضیح ویژگی­های شعری این دوره، شاعران مورد نظر (23شاعر) به ترتیب الفبایی معرفی شدند.

سپس درون­مایه­های استخراج شده دربارۀ مرگ و شهادت  به ترتیب الفبایی با شواهد یافت شده، ارائه شد و جهت معرفی بیشتر شاعران، زندگی­نامه، سبک شعری و تمام آثار آن­ها اعم از منظوم و منثور ذکر شد.

کتاب­ها و مقاله­ها و سایت­های اینترنتی و دفتر شعری شاعران، جامعۀ آماری تحقیق را شامل می­شود.

ت. یافته­های تحقیق:

بعد از بررسی­ها و مطالعات فراوان مشخص شد که:

1- شاعران دفاع م..

4- توجه فراوان...

217صفحه فونت 14 فایل ورد منابع دارد +فهرست و پاورقی قیمت:8500تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید

 اگر مطلب مورد نظر خود را در این سایت پیدا نکردید میتوانید از قسمت سفارش پروژه جدید کار تحقیقی خود را به ما سفارش دهید

 

 


حافظ شیرازی

دسته بندی: ادبیات
4093 بازدید

حافظ شيرازي‌ ، شمس‌ الدين‌ محمد (رایگان)

شاعر

سال و محل تولد: 726 ه.ق‌ - شيراز

سال و محل وفات: 791 ه. ق‌ - شيراز

زندگينامه: شمس‌ الدين‌ محمد حافظ ملقب‌ به‌ خواجه‌ حافظ شيرازي‌ و مشهور به‌ لسان‌ الغيب‌ از مشهورترين‌ شعراي‌ تاريخ‌ ايران‌ و از تابناك‌ترين‌ ستارگان‌ آسمان‌ علم‌ و ادب‌ ايران‌ زمين‌ است‌ كه‌ تا نام‌ ايران‌ زنده‌ و پابرجاست‌ نام‌ وي‌ نيز جاودان‌ خواهد بود. با وجود شهرت‌ والاي‌ اين‌ شاعران‌ گران‌ مايه‌ در خصوص‌ دوران‌ زندگي‌ حافظ بويژه‌ زمان‌ به‌ دنيا آمدن‌ او اطلاعات‌ دقيقي‌ در دست‌ نيست‌ ولي‌ به‌ حكم‌ شواهد و قرائن‌ ظاهرا شيخ‌ در حدود سال‌ 726 ه.ق‌ در شهر شيراز، كه‌ به‌ آن‌ صميمانه‌ عشق‌ مي‌ورزيده‌، به‌ دنيا آمده‌ است‌. اطلاعات‌ چنداني‌ از خانواده‌ و اجداد خواجه‌ حافظ در دست‌ نيست‌ و ظاهرا پدرش‌ بهاء الدين‌ نام‌ داشته‌ و در دوره‌ سلطنت‌ اتابكان‌ سلغري‌ فارس‌ از اصفهان‌ به‌ شيراز مهاجرت‌ كرده‌ است‌. شمس‌ الدين‌ از دوران‌ طفوليت‌ به‌ مكتب‌ و مدرسه‌ روي‌ آورد و پس‌ از سپري‌ نمودن‌ علوم‌ ومعلومات‌ معمول‌ زمان‌ خويش‌ به‌ محضر علما و فضلاي‌ زادگاهش‌ شتافت‌ و از اين‌ بزرگان‌ بويژه‌ قوام‌ الدين‌ عبدا...بهره‌ها گرفت‌. خواجه‌ در دوران‌ جواني‌ بر تمام‌ علوم‌ مذهبي‌ و ادبي‌ روزگار خود تسلط يافت‌(1) و هنوز دهه‌ بيست‌ زندگي‌ خود را سپري‌ ننموده‌ بود كه‌ به‌ يكي‌ از مشاهير علم‌ و ادب‌ ديار خود بدل‌ گشت‌. وي‌ در اين‌ دوره‌ علاوه‌ براندوخته‌ عميق‌ علمي‌ و ادبي‌ خود قرآن‌ را نيز كامل‌ از حفظ داشت‌ و اين‌ كتاب‌ آسماني‌ رابا صداي‌ خوش‌ و با روايت‌هاي‌ مختلف‌ از بر مي‌خواند و از اين‌ روي‌ تخلص‌ حافظ را بر خود نهاد.(2) دوران‌ جواني‌ اين‌ شاعرگران‌ مايه‌ مصادف‌ بود با افول‌ سلسله‌ محلي‌ اتابكان‌ سلغري‌ فارس‌ و اين‌ ايالات‌ مهم‌ به‌ تصرف‌ خاندان‌ اينجو، از عمال‌ ايلخانان‌ مغول‌، در آمده‌ بود. حافظ كه‌ در همان‌ دوره‌ به‌ شهرت‌ والايي‌ دست‌ يافته‌ بود موردتوجه‌ و عنايت‌ امراي‌اينجو قرار گرفت‌ و پس‌ از راه‌ يافتن‌ به‌ دربار آنان‌ به‌ مقامي‌ بزرگ‌ نزد شاه‌ شيخ‌ جمال‌ الدين‌ ابواسحاق‌ حاكم‌ فارس‌ دست‌ يافت‌....


دانلود هشت کتاب سهراب سپهری (رایگان)

دسته بندی: ادبیات
4948 بازدید

هشت کتاب سهراب سپهری

 

مرگ رنگ: 1

زندگي خواب ها: 17

آوار آفتاب: 32

شرق اندوه: 51

صداي پاي آب: 60

مسافر: 71

حجم سبز: 81

ما هیچ، ما نگاه: 99

  برای دانلود رایگان لطفا روی مشاهده و دریافت کلیک کنید