انگیزه تماشای سریال های شبکه ماهواره ای فارسی زبان جم (GEM TV) توسط زنان متاهل

2085 بازدید

هدف پژوهش حاضر بررسی انگیزه تماشای سریال­های شبکه ماهواره­ای فارسی زبان جم (GEM TV) توسط زنان و واکاوی قرائت آنان از سریال­ها(مطالعه موردی: زنان شهر کامیاران) است. این پژوهش تلفیقی از دو روش کمی و کیفی است. بخش کیفی آن به شیوه مصاحبه ساخت نیافته است و بخش کمی آن به شیوه پیمایش و با استفاده از پرسش­نامه انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه زنان مخاطب سریال­های شبکه جم (GEM TV) در شهر کامیاران است. به منظور انتخاب نمونه از روش غیر احتمالی نمونه­گیری گلوله برفی استفاده شد. حجم نمونه مورد استفاده برای انجام مصاحبه 26 نفر و برای انجام پیمایش پرسشنامه­ای 195 نفر می­باشد. ابزار مورد استفاده در پژوهش حاضر، در بخش کمی پرسشنامه اصلاح شده شهابی و جهانگردی و در بخش کیفی مصاحبه ساخت نیافته است. برای تجزیه و تحلیل داده­ها در بخش کیفی از روش کد گذاری و تفسیر کد­های بدست آمده، استفاده شد و در بخش کمی از آزمون­های وی کرامر، همبستگی و تحلیل واریانس بهره گرفته شده است.

نتایج بخش کیفی این پژوهش حاکی از آن است که مصاحبه­شوندگان بیشتر تمایل دارند که وضعیت زندگی زنان این سریال­ها را با وضعیت زندگی خود مقایسه کنند. یافته­ها نشان داد که زنان اکثرا معتقدند که این سریال­ها تاثیر چندانی بر آن­ها ندارد. در این رابطه به نظر می­رسد که محیط و جامعه تغییرات به وجود آمده در افکار زنان را خنثی می کند و شرایط قبلی را بازتولید کند. به طور کلی می­توان گفت که زنان، خواهان تغییرات در روابط با مردان، سهیم شدن در قدرت و کسب استقلال باشند.

نتایج بخش کمی این پژوهش نیز حاکی از است که هرچه سن افراد بالاتر می­رود تمایل افراد به تماشای سریال­های شبکه جم با انگیزه آموزشی کاهش می­یابد و در عوض تمایل آنها به تماشای سریال­های شبکه جم با انگیزه تسهیل تعامل اجتماعی و انگیزه فرار از واقعیات روزمره افزایش می­یابد. نتایج نشان داد که وضعیت تاهل نیز در نوع استفاده از رسانه­ها موثر است. بر اساس نتایج انگیزه­های تسهیل تعامل اجتماعی و فرار از واقعیات روزمره در افراد متاهل بیشتر است و در مقابل انگیزه آموزشی در افراد مجرد بیشتر است.همچنین نتایج نشان داد که در تماشای سریال­های شبکه جم با انگیزه­های کسب آموزش و کسب پرستیژ اجتماعی در طبقات اقتصادی بالا نسبت به طبقات پایین بیشتر است و در عوض انگیزه­های فرار از واقعیات روزمره و تسهیل تعامل اجتماعی در افراد طبقات پایین بیشتر است. در این رابطه به نظر می­رسد که طبقه، سن و وضعیت تاهل به عنوان اصلی­ترین مولفه­ها، در نوع انگیزه زنان از تماشای سریال­ها تاثیر زیادی داشته باشند.

 

واژگان کلیدی: قرائت، زنان، واکاوی، سریال­های شبکه جم، شهر کامیاران

 

 

 140صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع دارد  +پرسشنامه قیمت 23000 تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید


بررسی تطبيقی عکس های خبری چاپ شده در صفحه اول روزنامه های شرق جمهوری اسلامی و رسالت

دسته بندی: ارتباطات
1750 بازدید

پایان نامه عکس های خبری

امروزه با بررسي هاي زيادي که بر روي خوانندگان روزنامه ها انجام شده است ، نشان داده شده که خوانندگان به منظور تامين نيازهاي آني و آتي و آگاهي از محيط اطراف ، همه مطالب روزنامه را نمي خوانند بلکه آنچه را که مورد نظر است ، بر مي گزينند . مخاطبان با نگاه به عکس هاي مختلف ، مطالبي را که برايشان جذابيت دارند و به نوعي با کار و زندگيشان ارتباط مي يابند ، انتخاب مي کنند و سپس مي خوانند . بسياري از مردم ، روزنامه را با ديدن عکس هاي صفحه اول آن بر روي دکه روزنامه فروشي ها خريداري مي کنند . به همين دليل ، صفحه اول اکثر روزنامه ها به سبک ويتريني و با عکس هاي بزرگ آرايش مي شوند . در چنين روزنامه هايي بزرگي يا کوچکي عکس ، خود اهميت آن عکس را القاء مي کند . به عبارتي ارتباط خواننده با روزنامه از طريق صفحه اول تا آن اندازه داراي اهميت است که مي تواند مخاطب را ترغيب به خريد روزنامه کند و يا اورا از خريد روزنامه منصرف سازد . در واقع عکس هاي صفحه اول روزنامه ها اين ذهنيت را به خواننده القاء مي کنند که مهمترين وقايع روز همان است که آنان در صفحه اول خود به صورت عکس نشان داده اند .

اما متأسفانه دست اندر کاران بسياري از روزنامه ها نتوانسته اند از اين وسيله بياني نيرومند به خوبي بهره بگيرند و بيشتر به عکس هاي غير خبري ، چهره اي و آرشيوي توجه نموده و فضاي بسيار کمي را به اين وسيله بياني در صفحه اول خود اختصاص داده اند .

 بنابراين با توجه به اهميت فراوان عکس و تصوير در مطبوعات بويژه در صفحه اول روزنامه ها و با توجه به اين که ارزش يک عکس مي تواند در بسياري از موارد از صدها صفحه مطلب خبري و تفسيري بيشتر باشد ، تحقيق حاضر به شناخت تشابهات و تمايزات تصاوير مورد استفاده در صفحه اول چهار روزنامه شرق ، صاحب قلم ، جمهوري اسلامي و رسالت از نظر سطح زير چاپ ، زاويه و موقعيت ، منطقه رويداد ، موضوع ، جهت دار بودن و يا خنثي بودن ، نوع نما ، شخصيت مدار بودن يا رويداد مدار بودن ،  خبري بودن يا نبودن ، مرتبط بودن عکس با تيتر اول صفحه اول و نوع مطلب همراه با عکس پرداخته است . تا شايد از اين طريق بتوان توجه افراد بويژه دست اندر کاران روزنامه ها را به عکس بويژه در صفحه اول روزنامه جلب ، و تا اندازه اي درک آنان را در مورد عکس خبري دگرگون ساخت .

از اين رو کليه عکس هاي صفحه اول دو روزنامه شرق و صاحب قلم ( به دليل خوب بهره گرفتن از عکس در صفحه اول خود ) و دو روزنامه رسالت و جمهوري اسلامي ( به دليل ضعيف بودنشان در استفاده از عکس در صقحه اول ) که تعدادشان به 185 عکس مي رسد به عنوان جامعه آماري در نظر گرفته شده اند .

اين تحقيق به به مدت يک ماه در دوره زماني ارديبهشت ماه سال 1385  به صوت تمام شمارشي با روش تحليل محتوا انجام گرفته و داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS پردازش و تحليل شده است .

 

 152صفحه فایل ورد (Word) فونت 14منابع و پاورقی دارد قیمت 25000 تومان 

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید 

انجام کلیه کارهای تحقیقاتی و پایان نامه در کوتاهترین زمان با موضوعات خاص شما. منتظر تماس شما هستیم

از ساعت 11 الی 19 روزهای کاری 02166479693



تحلیل محتوای آگهی های بازرگانی روزنامه های جام جم و همشهری

دسته بندی: ارتباطات
1651 بازدید

در جامعه ی امروز ایران با توجه به گذشت 35 سال از انقاب اسلامی ، مفاهیمی مانند توسعه ، خودکفایی و... مور تاکید قرار دارد. شاید یکی از ابعادی که می توان توسعه در تولیدات داخلی را حداقل از لحاظ کمی مورد توجه قرار داد میزان آگهی های تجاری درباره ی کالاهای داخلی باشد و و همچنین روش ها ی تبلیغاتی از جمله موارد با اهمیتی است که تعین آنها در رسانه ها ، برای جامعه ی رسانه ای کشور و سایر گروه های مرتبط ،با توجه به اهمیتی که تبلیغات در رونق بازار و اقتصاد دارد از اهمیت ویژه ای بر خوردار می باشد از آن جا که رسانه های ارتباط جمعی ، از مهمترین ، محمل ها برای آگهی های تجاری محسوب می شوند. وسیله ی اصلی بسیار ی از جاذبه های اقناعی ، رسانه های همگانی است(پراتکانیس ،1390ص11) مساله ی این پژوهش ، تشخیص انواع کالاهای مورد تبلیغ ، محل تولید ،و روش های تبلیغاتی و ... در دو روزنامه ی جامه جم و همشهری می باشد این دو روزنامه دارای تیراژ نسبتا بالا و برای بسیاری از شهروندان ایرانی ، شناخته شده هستند.

 

21صفحه فایل ورد (قابل ویرایش Word) فونت 14 منابع دارد قیمت 15000 تومان 

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید

انجام پروپوزال و پایان نامه ارتباطات در کوتاهترین زمان با موضوعات خاص شما. منتظر تماس شما هستیم

از ساعت 11 الی 19 روزهای کاری02166479693

 


بررسی تطبيقی عکس های خبری چاپ شده در صفحه اول روزنامه هاي شرق جمهوري اسلامي و رسالت

دسته بندی: ارتباطات
1197 بازدید

پایان نامه عکس های خبری

امروزه با بررسي هاي زيادي که بر روي خوانندگان روزنامه ها انجام شده است ، نشان داده شده که خوانندگان به منظور تامين نيازهاي آني و آتي و آگاهي از محيط اطراف ، همه مطالب روزنامه را نمي خوانند بلکه آنچه را که مورد نظر است ، بر مي گزينند . مخاطبان با نگاه به عکس هاي مختلف ، مطالبي را که برايشان جذابيت دارند و به نوعي با کار و زندگيشان ارتباط مي يابند ، انتخاب مي کنند و سپس مي خوانند . بسياري از مردم ، روزنامه را با ديدن عکس هاي صفحه اول آن بر روي دکه روزنامه فروشي ها خريداري مي کنند . به همين دليل ، صفحه اول اکثر روزنامه ها به سبک ويتريني و با عکس هاي بزرگ آرايش مي شوند . در چنين روزنامه هايي بزرگي يا کوچکي عکس ، خود اهميت آن عکس را القاء مي کند . به عبارتي ارتباط خواننده با روزنامه از طريق صفحه اول تا آن اندازه داراي اهميت است که مي تواند مخاطب را ترغيب به خريد روزنامه کند و يا اورا از خريد روزنامه منصرف سازد . در واقع عکس هاي صفحه اول روزنامه ها اين ذهنيت را به خواننده القاء مي کنند که مهمترين وقايع روز همان است که آنان در صفحه اول خود به صورت عکس نشان داده اند .

اما متأسفانه دست اندر کاران بسياري از روزنامه ها نتوانسته اند از اين وسيله بياني نيرومند به خوبي بهره بگيرند و بيشتر به عکس هاي غير خبري ، چهره اي و آرشيوي توجه نموده و فضاي بسيار کمي را به اين وسيله بياني در صفحه اول خود اختصاص داده اند .

 بنابراين با توجه به اهميت فراوان عکس و تصوير در مطبوعات بويژه در صفحه اول روزنامه ها و با توجه به اين که ارزش يک عکس مي تواند در بسياري از موارد از صدها صفحه مطلب خبري و تفسيري بيشتر باشد ، تحقيق حاضر به شناخت تشابهات و تمايزات تصاوير مورد استفاده در صفحه اول چهار روزنامه شرق ، صاحب قلم ، جمهوري اسلامي و رسالت از نظر سطح زير چاپ ، زاويه و موقعيت ، منطقه رويداد ، موضوع ، جهت دار بودن و يا خنثي بودن ، نوع نما ، شخصيت مدار بودن يا رويداد مدار بودن ،  خبري بودن يا نبودن ، مرتبط بودن عکس با تيتر اول صفحه اول و نوع مطلب همراه با عکس پرداخته است . تا شايد از اين طريق بتوان توجه افراد بويژه دست اندر کاران روزنامه ها را به عکس بويژه در صفحه اول روزنامه جلب ، و تا اندازه اي درک آنان را در مورد عکس خبري دگرگون ساخت .

از اين رو کليه عکس هاي صفحه اول دو روزنامه شرق و صاحب قلم ( به دليل خوب بهره گرفتن از عکس در صفحه اول خود ) و دو روزنامه رسالت و جمهوري اسلامي ( به دليل ضعيف بودنشان در استفاده از عکس در صقحه اول ) که تعدادشان به 185 عکس مي رسد به عنوان جامعه آماري در نظر گرفته شده اند .

اين تحقيق به به مدت يک ماه در دوره زماني ارديبهشت ماه سال 1385  به صوت تمام شمارشي با روش تحليل محتوا انجام گرفته و داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS پردازش و تحليل شده است .

 

 152صفحه فایل ورد (Word) فونت 14منابع و پاورقی دارد قیمت 25000 تومان 

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید 

انجام کلیه کارهای تحقیقاتی و پایان نامه در کوتاهترین زمان با موضوعات خاص شما. منتظر تماس شما هستیم

از ساعت 11 الی 19 روزهای کاری 02166479693



بررسی تطبیقی وضعیت ارتباطات انسانی کارمندان بنیاد شهید و امور ایثارگران

1548 بازدید

هر چند علم ارتباطات در کشور ما از نظر تکنیکی و فنی در جایگاه بالایی قرار ندارد اما با توجه به فرهنگ و پیشینه ارزشمند این مرز و بوم و توجه جدی امروزی و سرعت بسط و ارزشیابی علم ارتباطات در کشورمان بی شک در آینده بسیار نزدیک نقش کار بردی و سرنوشت سازی در
عرصه های مختلف کشورمان ایفا نمود.لذا در این راستا افزایش توانمندیها و مهارتهای ارتباطی شاه کلید نقش آفرینی موثر و موفق در جامعه ایرانی در آینده نزدیک خواهد بود.

به نظر می رسد در جامعه در حال گذار و در حال توسعه ایران اسلامی توجه جدی و اجرای مناسب و مدیریت راهبردی توسط رهبران فکری و تصمیم گیران کلان کشور با محوریت توسعه ارتباطات در کلیه ابعاد موجبات تسریع در پیمودن پله های ترقی و پیشرفت ایران اسلامی را فراهم می آورد.

اما در این میان ساختار فرهنگ در یک جامعه و رشد و تعالی آن نیاز به تعامل و تضارب در درون آن فرهنگ و همچنین تعامل و تضارب میان خرده فرهنگ ها دارد آنچه این تعامل را فراهم
می کند و توفیق و یا عدم توفیق آن را رقم می زند ،ارتباطات انسانی است.

ارتباطات انسانی مهمترین ،اساسی ترین و بنیادی ترین حوزه مطالعات ارتباطی است و ارتباط فردی،فرهنگ،ارتباطات اجتماعی،ارتباطات سازمانی و...... را شکل میدهد.لذا در این تحقیق سعی شده است به بهره گیری از علم ارتباطات انسانی گریزی به جایگاه این عنصر کلیدی در سازمان بنیاد شهید و ایثارگران ما بین کارکنان این نهاد و جامعه مخاطبان آن بزنیم.

 

 180صفحه فایل ورد (Word) فونت 14منابع دارد قیمت 30000 تومان 

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید 

انجام کلیه کارهای تحقیقاتی و پایان نامه در کوتاهترین زمان با موضوعات خاص شما. منتظر تماس شما هستیم

از ساعت 11 الی 19 روزهای کاری 02166479693  

 

 


ارتباطات

5223 بازدید

ارتباطات

ارتباط جمعی هم هنر‍‍‌‍، هم مهارت و هم علم است؛ گاهی مهارت است چون فنون اساسی و قابل یادگیری را دربرمی گیرد همچون كار با دوربین تلویزیونی یا یاداشت برداری از یك مصاحبه گاهی هنر است به این معنی كه دربرگیرنده خلا  پنهانی مثل انتخاب یك عنوان جذاب برای یك خبر یا گزارش.

علم است به این معنی كه می توان از اصول معین قابل اثباتی در كار ارتباط استفاده كرد تا پیام یا هر چیز دیگری با اثربخشی به اهداف از پیش تعیین شده، برسد.

ارتباط جمعی را نمی توان چه در بحث تكنولوژی و چه در بحث نظریه در یك یا دو جنبه محدود كرد، زیرا هنر پرسش های مهمی درباره ارتباط جمعی وجود دارد كه به روش دیگری قابل بررسی نیستند. مگر با استفاده از «روش علمی».

نظریه ها و مفاهیم ارتباط جمعی پاسخی هستند به چیستی های چگونگی ارتباط جمعی، نظریه به معنی درك ما از چگونگی جریان امور است. نظریه این امكان را به ما می دهد كه همیشه در مورد كاری كه انجام می دهیم آگاهی و درك به همراه نظریه داشته باشیم.

نظریه پردازان حوزه علوم ارتباطات از گذشته تا كنون برای تبیین بسیاری از نظریه های ارتباط جمعی از فولكلور، عقل سنتی، و عقل متعارف استفاده میکنند، همانند آن چه كه «دنیس مك كوییل» به آن اشاره كرده است.

اعتقاد نظریه پردازان علوم ارتباطات اینست كه ما به هر حال همیشه به نوعی نظریه عمل می كنیم، پس چرا كوشش نكنیم كه آن را به بهترین «نظریه» ممكن تبدیل كنیم. هدف «نظریه های ارتباط جمعی» بالا بردن درك ما از فرایند ارتباط جمعی است.

 

90 صفحه فونت 14 فایل ورد  قیمت:4,000تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید

 اگر مطلب مورد نظر خود را در این سایت پیدا نکردید میتوانید از قسمت سفارش پروژه جدید کار تحقیقی خود را به ما سفارش دهید

 

 

 


آداب و معاشرت و آئين همسرداری

4496 بازدید

آداب و معاشرت و آئین همسرداری

پروردگار لایزال بر اساس تعالیم آسمانی به بشر این مسئله را آموخته و نشان داده است كه موجودات عالم از جفت آفریده شده اند.
• قرآن كریم درباره موجودات عالم می فرمایند : از هر چیزی جفتی آفریدیم شاید متذكر شوید. سوره ذاریات آیه 49
این آیه نشان می دهد كه موجودات زنده همگی به صورت جفت وجود دارند و این مسئله توسط دانشمندان نیز اثبات شده است.
مسئله جفت بودن موجودات عالم درباره گیاهان نیز به اثبات رسیده به طوریك در قرآن كریم آمده است: آیا آنان به زمین نگاه نكردند كه چقدر از انواع گیاهان، جفت پر ارزش در آنان رویاندیم ؟ سوره شعرا آیه 7
قرآن درباره جفت آفرینی انسان نیز می فرماید : از جنس شما همسرانی برای شما قرارداد. سوره مبارکه شوری آیه 11
به طور کلی اولین قدم برای ازدواج انسان را بر روی زمین خود خداوند عالم برداشته است.
بنا به روایتی از امام صادق (علیه السلام) نقل شده است که وقتی خداوند آدم وحوا را روی زمین قرار داد و آدم، حوا را مشاهده كرد به خداوند فرمود : خدایا این موجود چه چهره زیبا و جذابی دارد، من به او تمایل دارم.
خداوند فرمود : این بنده من، حوا است. دوست داری مطیع تر شود و مونس و همراه تو شود؟ عرض كرد پروردگاران اگر چنین شود من بسیار سپاسگزار خواهم شد. خداوند فرمود : اشكالی ندارد ، ولی برای كسب رضای من باید قدمی برداری ؟
آن قدم این است كه حتماً مهریه ای را برای وی قرار دهی و آن مهریه این است كه آئین دین من را به او تعلیم وآموزش دهی ! انسان قبول كرد و خداوند حوا را به عقد آدم درآورد.
در مسیر فطرت نیز مشاهده می كنیم كه خداوند به سه طریق در دلبستگی انسانها این ویژگی را قرار داده است :
1 – انسان چه مرد و چه زن در وجود خود نیاز به همسر را حس می كند.
2 – انسان چه مرد و چه زن در وجود خود نیاز به پیوستگی را حس می كند.
3- انسان چه مرد و چه زن برای تداوم و بقای نسل نیاز به همسر را در خود حس می كند.
علاوه بر این موارد مشاهده می شود كه ازدواج انسان را از كامجویی های فاسد و انحرافات زشت دوری می كند.
• پیامبر اكرم (ص) فرموده اند : هر كس دوست دارد بر فطرت من باشد باید به سنت و روش ، رفتار كند و یكی ازسنتهای من ازدواج است.

 

170 صفحه فونت 14 فایل ورد منابع فارسی و عربی دارد قیمت:6,500تومان

 

پس از پرداخت (از قسمت تبلیغات روش پرداخت را ببینید) میتوانید دانلود کنید

اگر مطلب مورد نظر خود را در این سایت پیدا نکردید میتوانید از قسمت سفارش پروژه جدید یا تماس با ما کار تحقیقی خود را به ما سفارش دهید

 


استرس

4558 بازدید

استرس

 از آنجائیکه فشارهای عصبی ناشی از محیط کاری و کار، تاثیرات  زیان آور  فیزیولوژیکی و روانشناختی  بر کارکنان سازمان ها دارد و نه تنها سلامت آنانرا به خطر می اندازد  بلکه  مساعدت و همکاری آنها را در رابطه با تولید سازمان نیز بگونه ای نامطلوب تحت تاثیر قرار می دهند. لذا آگاهی از استرس مرتبط با شغل برای مدیران بسیار مهم می باشد. استرس مزمن منجر به نتایج ناگوار فیزیکی و روانی بر افراد می شود.

استرس علت اصلی ترک خدمت، غیبت وکم کاری است و تاثیری نا مطلوب بر اثر بخشی دارد. استرسهای حاد، نیروی  انسانی سازمان را ضایع  نموده و هدف سازمان را  دستخوش تزلزل  می نماید. در این  مقوله الگویی همه جانبه جهت شناخت عوامل استرس زا عرضه می شود.

 

45 صفحه فونت 14 فایل ورد منابع فارسی و لاتین  دارد 

 

قیمت:3000تومان

 

پس از پرداخت (از قسمت تبلیغات روش پرداخت را ببینید) میتوانید دانلود کنید

اگر مطلب مورد نظر خود را در این سایت پیدا نکردید میتوانید از قسمت سفارش پروژه جدید یا تماس با ما کار تحقیقی خود را به ما سفارش دهید

 



آموزش و پرورش و مشارکت

4501 بازدید

آموزش و پرورش و مشارکت

توسعه و تعمیق مشاركت از اهم مباحث تعلیم و تربیت معاصر است. بدون تردید آگاهی از نظریات مردم، دانشمندان و دست اندركاران آموزش و پرورش زمینه را برای ارتقاء مشاركت و نظارت مردم در آموزش و پرورش هموار می سازد.

رسیدن به این مهم مستلزم آن است كه مدیران، مجریان و دست اندركاران جهت بهینه سازی تصمیمات و بهبود روش ها و برخورداری از بالاترین بهره وری در ابعاد مادی و معنوی، ضمن بهره گیری از اطلاعات و تجربیات شخصی، خود را از تجربیات ، ابتكارات و عملكرد دیگر نظام های آموزشی كشورهای مختلف كه سیستم مشابه دارند و توفیقاتی یافته اند بی نیاز ندارند. شكی نیست كه تفاوت های فرهنگی ، تاریخی، اجتماعی، اعتقادی و جغرافیایی ملت های مختلف، نظام های آموزش و پرورش متفاوتی را به وجود می آورد و اقتباس یك ساختار، برنامه محتوی و سازمان ویا روش تربیتی از یك كشور بدون توجه به فرهنگ ارزش ها و نیازهای اجتماعی و اقتصادی مربوط به آن اشتباه بزرگی است كه می تواند یكی از عوامل تهدید كننده در جهت انحراف نظام شورایی آموزش و پرورش باشد و باید توجه داشت كه كسب تجربه ها و یافته های دیگران با تقلید كوركورانه متفاوت است و عاقلانه ترین منش، استفاده از بهره برداری از تجربه های دیگران است.

 

22 صفحه فونت 14 فایل ورد منابع فارسی دارد  قیمت:3000تومان

  

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید

 اگر مطلب مورد نظر خود را در این سایت پیدا نکردید میتوانید از قسمت سفارش پروژه جدید کار تحقیقی خود را به ما سفارش دهید

 

 



 


بررسی و مقایسه صفحه اقتصادی دو روزنامه ایران و اطلاعات

دسته بندی: ارتباطات
1218 بازدید

بررسی و مقایسه صفحه اقتصادی دو روزنامه ایران و اطلاعات

 

تحليل محتوا روشي است كه مي‌توان آن را درباره انواع گوناگون پيام‌هاي مندرج در آثار ادبي، مقاله‌ها، اسناد رسمي، خطابه‌ها، اعلاميه‌هاي سياسي، گزارش‌هاي اجتماعات، برنامه‌هاي شنيداري و ديداري و گزارش مصاحبه‌هاي نيمه رهنمودي به كار بست. واژه‌هايي كه نويسنده، سخنران يا پاسخگو به كار مي‌برد، بسامد آنها، وجه آرايش آنها در جمله، ساختمان خطابه و چگونگي بسط آن، منابع اطلاعاتي هستند كه بر مبناي آنها محقق مي‌كوشد به شناختي دست يابد. اين شناخت ممكن است درباره خود گوينده باشد. مثلاً، ايدئولوژي يك روزنامه، تصورات يك شحض يا منطق يك سازمان يا يك گروه، از راه مطالعه اسناد داخلي، يا درباره وضعيت‌هاي اجتماعي كه خطابه در آن توليد شده است. مثلاً، شيوه جامعه پذيري در خطبه‌هاي نماز جمعه، كتاب‌هاي درسي، و يا دربارة تجربه‌اي تعارض‌آميز همچون، تبليغات زمان جنگ.

روش‌هاي تحليل محتوا ايجاب مي‌كند كه از فنون نسبتاً دقيقي استفاده شود. مثل محاسبه بسامدهاي نسبي يا همبستگي‌هايي كه ميان واژه‌ها به كار رفته. تنها به كمك روش‌هاي ساخته شده و با ثبات است كه محقق مي‌تواند تفسيري عيني و خارج از مدار ارزش‌ها و تصورات شخصي خود ارائه دهد.

برخلاف زبان شناسي، هدف تحليل محتوا در علوم اجتماعي فهم كاركرد زبان به عنوان زبان نيست. همچنين منظور از مطالعه دقيق و موشكافانه جنبه‌ها صوري خطابه اين نيست كه از آنها معلوماتي درباره موضوعي خارج از خودشان كسب كنيم. از اين رو، جنبه‌هاي صوري ارتباط كلامي به عنوان شاخص‌هاي فعاليت معرفتي گوينده، معاني اجتماعي يا سياسي گفتار وي يا مصرف اجتماعي، كه از ارتباط كلامي به‌دست‌مي‌آورد، ملاحظه مي‌شوند.

تحليل محتوا در تحقيق اجتماعي روز به روز اهميت بيشتري پيدا مي‌كند. دليل آن، امكاني است كه براي تحليل منظم اطلاعات و اظهار نظرهاي عميق‌تر و پيچيده‌تر مثل گزارش مصاحبه‌هاي نيمه رهنمودي عرضه مي‌كند. روش تحليل محتوا، يا دست كم برخي گونه‌هاي آن، وقتي كه موضوع كار آن از مواد ارزشمند  تهيه شده باشد، بهتر از هر روش تحقيق ديگري اجازه مي‌دهد تا دقت عمل روش شناختي و ژرفا نگري را، كه معمولاً به آساني بدست نمي‌آيد، به شيوه هماهنگي بر آورده سازد......

 

 

48 صفحه فایل ورد فونت 14 آمار دارد  قیمت:6500 تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید

 اگر مطلب مورد نظر خود را در این سایت پیدا نکردید میتوانید از قسمت سفارش پروژه جدید کار تحقیقی خود را به ما سفارش دهید