بررسی رابطه بین هوش هیجانی و خلاقیت در بین دانش آموزان متوسطه نظری منطقه 11 تهران

2260 بازدید

چكيده

تحقيق حاضر، به بررسي رابطه بين هوش هيجاني و خلاقيت در بين دانش آموزان دبيرستانهاي نظري منطقه 11 تهران مي پردازد. چون هدف بررسي ارتباط بين دو مفهوم و اصطلاح مهم در روانشناسي يعني خلاقيت و هوش هيجاني است، يك تحقيق بنيادي محسوب مي گردد. اما از طرفي از آن جا كه مي تواند به عنوان راهنما در بخشي از مسائل تربيتي براي معلمان و مربيان و دست‌اندركاران تعليم و تربيت باشد، كاربردي نيز به شمار مي رود.

در اين تحقيق از روش نمونه گيري تصادفي استفاده شده است و جنسيت ، پايه تحصيلي و رشته تحصيلي در بين دانش آموزان متوسطه نظري منطقه 11 تهران لحاظ گرديده است. براي اجراي آزمون از آزمون هوش هيجاني بار.آن (Bar-on) و آزمون خلاقيت عابدي استفاده شده است. که توسط دانش آموزان ، پرسشنامه های این دو آزمون تکمیل گردیده است تعداد آزمودنی ها 350 نفر میباشد که با استفاده از pilotوسپس قرار دادن بالاترین انحراف معیار ومیانگین درفرمول تعیین  حجم نمونه به دست آمده است .

بعد از تجزيه و تحليل اطلاعات كه با استفاده از آمار توصيفي (ميانگين- فراواني و  انحراف معیارو...) و آزمون T و آزمون همبستگی پیرسون در آمار استنباطي صورت گرفته، نتيجه حاصل اين بوده است كه بين هوش هيجاني و خلاقيت در بين دانش آموزان دبيرستانهاي نظري منطقه 11 تهران در سال تحصيلي 85-84 رابطه معنادار وجود داشته است.

بین میانگین هوش هیجانی دختران وپسران تفاوت معنا داری وجود دارد ودختران نسبت به پسران از هوش هیجانی بالاتری برخوردارند .

بین میانگین خلاقیت دختران وپسران تفاوت معنا داری وجود ندارد

بین میانگین هوش هیجانی در دوگروه دانش آموزان علوم انسانی با علوم تجربی وریاضی تفاوت وجود دارد و دانش آموزان علوم تجربی وریاضی نسبت به رشته انسانی از هوش هیجانی بالاتری برخوردارند .

بین میانگین خلاقیت دوگروه دانش آموزان علوم انسانی با تجربی وریاضی تفاوت معناداری وجود دارد ودانش آموزان رشته ریاضی وتجربی نسبت به علوم انسانی از خلاقیت بالاتری برخوردار است .

بین میانگین هوش هیجانی وخلاقیت دانش آموزان پایه اول با دوم وسوم تفاوت معنا داری وجود ندارد .

 130صفحه فایل ورد (Word) فونت 14منابع و جامعه آماری دارد+مقاله قیمت 21000 تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید 

انجام کلیه کارهای تحقیقاتی و پایان نامه در کوتاهترین زمان با موضوعات خاص شما. منتظر تماس شما هستیم

از ساعت 11 الی 19 روزهای کاری  02166479693

 


اثرات درمان نوروسايكولوژی در كارآمدی خواندن دانش‌آموزان مبتلا به نارسا خوانی تحولی

دسته بندی: روانشناسی
760 بازدید

اثرات درمان نوروسايكولوژی در كارآمدی خواندن دانش‌آموزان مبتلا به نارسا خوانی تحولی

چکیده

در پژوهش حاضر، اثرات درمان نوروسایکولوژی در کارآمدی خواندن دانش آموزان مبتلا به نارساخوانی تحولی مورد بررسی قرار گرفت. به منظور انجام این پژوهش، ابتدا تعداد 165 نفر از دانش آموزان مشکوک به نارساخوانی در مقطع ابتدایی از پایه های سوم، چهارم و پنجم به شیوه نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای  به صورت تصادفی انتخاب و سپس از میان آنها تعداد 60 دانش آموز پس از اجرای آزمونهای تشخیصی ( از جمله آزمون هوشی وکسلر کودکان، آزمون اختلال خواندن، آزمون ADHD و آزمون اختلال سلوک ) به صورت هدفمند برگزیده شدند. سپس، آزمودنیهای نارساخوان بر مبنای مقیاس طبقه بندی بیکر، درچهارگروه آزمایشی وگواه نوع L/p ( تعداد هر گروه 15 نفر ) به صورت تصادفی جایگزین شدند. پس از اجرای پیش آزمون در هر دو گروه، گروههای آزمایشی نوع L/p به مدت 20 جلسه، تحت درمان شیوه های نوروسایکولوژی (HSS ) قرار گرفتند. اما گروههای  گواه نوع L/p، هیچگونه روش درمانی را دریافت نکردند. پس از آن، در هر دو گروه آزمایشی و گواه، پس آزمون ( بلافاصله پس از اتمام درمان ) و آزمون پی گیری ( پس از گذشت 4 ماه ) به اجرا درآمد. در پایان داده های بدست آمده با روش آماری تحلیل واریانس آمیخته، تحلیل واریانس اندازه گیری مکرر و آزمونt  وابسته مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های پژوهشی حاکی از آن بود که اولاً مداخله های نوروسایکولوژی بر مبنای مدل تعادل خواندن بیکر سبب افزایش میزان دقت و درک خواندن دانش آموزان نارساخوان نوع L گردید. همچنین این شیوه ها موجب افزایش میزان درک وسرعت خواندن دانش آموزان نارساخوان نوع p گردید. ثانیاً، کاربرد این شیوه های درمانی موجب پایداری اثرات درمان  ( پس از گذشت 4 ماه ) در این گروه از کودکان شد.


280 صفحه  فایل ورد فونت 14 منابع ، پرسشنامه، و پاورقی دارد قیمت:35000 تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید 

انجام کلیه کارهای تحقیقاتی و پایان نامه روانشناسی در کوتاهترین زمان با موضوعات خاص شما. منتظر تماس شما هستیم

از ساعت 11 الی 19 روزهای کاری0216647969

 

 

 


بررسی و مقایسه میزان رضایتمندی از زندگی زناشویی بین زنان شاغل و خانه دار

دسته بندی: روانشناسی
1256 بازدید

بررسی و مقایسه میزان رضایتمندی از زندگی زناشویی بین زنان شاغل و خانه دار

چکیده 

ازدواج و تشكيل خانواده يكي از مسائل مهمي است كه در زندگي انسانها آثار فراواني از نظر رشد و ارتقا شخصيت و نيل به كمالات اخلاقي و انساني و همچنين حفظ بهداشت رواني و افزايش كارائي مي تواند داشته باشد . اثرات مطلوب ازدواج منوط به شرايطي است كه منجر به رضامندي از زندگي زناشويي و نهايتااز زندگي مي شود . شروع و آغاز بودن آدمي روي كره خاكي همراه خانواده بوده است . هر كدام از اديان الهي صرفنظر از نوع بينش آنها به حهان بدون شك با خانواده همراه بوده است . خانوادخ كانوني است كه در تامين ارزشهاي اجتماعي چون قدرت ، ثروت ، تقوي و احترام و … براي افراد مؤثر بوده و بهترين وسيله گسترش محبت در ميان افراد حامعه است .

خانواده نهادي است كه در طي تاريخ و در هر جامعه شكل يا ساخت و كاركرد و كنش معين داشته و اولين و مهمترين كنش آن تامين نيازهاي عاطفي اعضاء و ترويج و اشاعه اين نيازها از راه ايجاد روابط محبت آميز و دوستيهاي ژرف در ميان افراد جامعه است.

از نظر روان شناسي خانواده به عنوان اولين محيط شكل گيري شخصيت انسانها از اهميت فوق العاده اي برخوردار است . در اين رابطه آنچه كه بيشتر مد نظر روان شناسي است تاثير روابط والدين بر روي رشد سالم و متعادل عاطفي ، رواني اجتماعي و تحصيلي كودكان و يا رشد ناسالم و ايجاد اختلافات رفتاري و رواني و
. . . مي باشد. كودك بيشترين تاثير را از طريق تقليد از والدين و خانواده كسب
مي كند و بنابر اين ميتوان گفت پايه هاي اوليه سلامت و عدم سلامت جامعه در خانواده شكل مي گيرد . با تقريب بسيار خوبي پرداختن به خانواده و حل مسائل و مشكلات آن را مي توان به عنوان جهت گيري به سوي جامعه اي سالم و توانمند و مقاوم قلمداد نموده و رشد و تعالي جامعه را در بهبود اوضاع خانواده جستجو كرد.

 

60 صفحه فایل ورد فونت 14 منابع  دارد قیمت:12000 تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید 

انجام کلیه کارهای تحقیقاتی و پایان نامه روانشناسی در کوتاهترین زمان با موضوعات خاص شما. منتظر تماس شما هستیم

از ساعت 11 الی 19 روزهای کاری0216647969

 

 

 


مقایسۀ انگیزه پیشرفت تحصیلی بین دانشجویان دو دانشکدۀ علوم انسانی و فنی مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول

دسته بندی: روانشناسی
853 بازدید

مقایسۀ انگیزه پیشرفت تحصیلی بین دانشجویان دو دانشکدۀ علوم انسانی و فنی مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول

 

چکیده

هدف این پژوهش مقایسۀ انگیزه پیشرفت تحصیلی بین دانشجویان دو دانشکدۀ علوم انسانی و فنی مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول می باشد .

این پژوهش  با استفاده از روش آمار توصیفی و آمار استنباطی انجام شده است .

روش نمونه گیری این پژوهش به صورت کاملاً تصادفی بوده است که 35 نفر دانشجو از دانشکدۀ علوم انسانی هم پسر و هم دختر 35 نفر دانشجو از دانشکدۀ فنی – مهندسی هم پسر و هم دختر در نظر گرفته است .

در این پژوهش به دنبال این هستیم که آیا بین میزان انگیزه پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشکده علوم انسانی و دانشجویان فنی – مهندسی تفاوت وجود دارد .

با توجه به تجزیه و تحلیل های آماری که از آمار توصیفی و آزمون t مستقل برای تفاوت دو گروه استفاده شده است ، تفاوت معنی داری بین انگیزه پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشکده علوم انسانی وقتی – مهندسی وجود ندارد بنابراین فرضیۀ پژوهش رد شده است .

این پژوهش با استفاده از روش آمار توصیفی و آمار استنباطی انجام شده است .

روش نمونه گیری این پژوهش به صورت کاملاً تصادفی بوده است که 35 نفر دانشجو از دانشکدۀ علوم انسانی هم پسر و هم دختر 35 نفر دانشجو از دانشکدۀ فنی – مهندسی هم پسر و هم دختر در نظر گرفته است .

در این پژوهش به دنبال این هستیم که آیا بین میزان انگیزه پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشکده علوم انسانی و دانشجویان فنی – مهندسی تفاوت وجود دارد .

با توجه به تجزیه و تحلیل های آماری که از آمار توصیفی و آزمون t مستقل برای تفاوت دو گروه استفاده شده است ، تفاوت معنی داری بین انگیزه پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشکده علوم انسانی وقتی – مهندسی وجود ندارد بنابراین فرضیۀ پژوهش رد شده است .

 

 

 55 صفحه فایل ورد فونت 14 منابع  دارد قیمت:12000 تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید

 اگر مطلب مورد نظر خود را در این سایت پیدا نکردید میتوانید از قسمت سفارش پروژه جدید کار تحقیقی خود را به ما سفارش دهید


تاثیر بدرفتاری والدین بر رشد اجتماعی فرزندان

1605 بازدید

تاثیر بدرفتاری والدین بر رشد اجتماعی فرزندان 

چکیده

این تحقیق به منظور بررسی تأثیر خانواده بر رشد اجتماعی دانش ‏آموزان دوره‏ ی متوسطه‏ ی استان کرمانشاه انجام شده است که در آن متغیرهایی از قبیل ساختار قدرت خانواده، مرزهای خانواده، تضاد والدین با یکدیگر، بدرفتاری والدین با فرزندان، سبک‏های تربیتی و پایگاه اقتصادی ـ اجتماعی والدین بررسی شده است. این تحقیق به صورت پیمایشی و با استفاده از ابزار پرسشنامه اجرا شده است که 625 نفر از دانش‏آموزان دختر و پسر دبیرستانی با استفاده از روش نمونه‏گیری سیستماتیک برای تکمیل پرسشنامه انتخاب شدند. نتایج به دست‏آمده از تحقیق نشان داد که متغیرهای مرزهای خانواده (گسسته، مشخص و به هم تنیده)، ساختار قدرت خانواده و سبک تربیتی دموکراتیک با رشد اجتماعی دانش‏آموزان همبستگی مستقیم و معناداری داشته‏اند. همچنین متغییرهای سبک‏های تربیتی اقتدارطلبی، بی‏مسئولیتی، بدرفتاری والدین با فرزندان و تضاد والدین با هم با رشد اجتماعی دانش‏ آموزان همبستگی معکوس و معناداری داشته‏اند. متغیرهای پایگاه اقتصادی ـ اجتماعی والدین و سبک تربیتی سهل‏ گیرانه با رشد اجتماعی دانش‏ آموزان رابطه‏ای نداشته ‏اند. نتایج تحلیل «رگرسیونی» نیز نشان داد که متغیرهای مرزهای خانواده، ساختار قدرت خانواده و بدرفتاری والدین با فرزندان با هم تأثیر مستقیم و معناداری بر رشد اجتماعی دانش‏ آموزان داشته ‏اند.

 

  43 صفحه فایل ورد فونت 14 منابع  دارد  قیمت:8000 تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید

 اگر مطلب مورد نظر خود را در این سایت پیدا نکردید میتوانید از قسمت سفارش پروژه جدید کار تحقیقی خود را به ما سفارش دهید

 

 


بررسی رابطه بین هوش هیجانی و رضایتمندی زناشویی معلمان زن

دسته بندی: روانشناسی
1570 بازدید

چكیده
در میان موجوداتی كه روی كره زمین زندگی میكنند، انسان از ویژگیهای منحصر به فردی برخوردار است. این ویژگی ها، او را از سایر موجودات روی كرة زمین جدا می سازد. احساسات، عواطف، هیجان و توانایی قضاوت دربارة رفتارهای خود و دیگران، و تصمیم گیری بر اساس این قضاوت ها، تنها بخشی از این ویژگی های خدادادی است كه باعث سنگین شدن مسئولیت انسان شده است.وانسان برای رسیدن به زندگی بهتر و سالم تر نیاز دارد بین فكر،احساسات و عواطف خود هماهنگی لازم را به وجود آوردو متناسب با موقعیت های زندگی از آنها استفاده نماید.
هوش هیجانی از جمله مواردی است كه می تواند به زندگی افراد جهت دهد و رضایت مناسب تری را نسبت به محیط و افراد در آنها به وجود آورد هدف از پژوهش حاضر ، تعیین ارتباط هوش هیجانی و رضامندی از زندگی زناشویی در زنان آموزگار دبستان های منطقه 1 تهران است . جامعه این پژوهش زنان 03 تا 04 ساله است. كه به طور نیمه وقت در مدارس شهر تهران مشغول به كار هستند كه از میان آنان نمونه ای به حجم 100نفر به روش تصادفی طبقه ای انتخاب گردید . جهت جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه های هوش هیجانی و اینریچ1استفاده شد .
با توجه به توصیفی بودن این پژوهش، برای آزمون فرضیه ها، از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. و به دلیل مقایسه و تعیین متغیرهای پیشبین در بین نمونه ها از ضریب رگرسیون، تحلیل واریانس و آزمون t استفاده گردید. ومشخص گردید كه؛ افزایش هوش هیجانی با افزایش رضایتمندی زناشویی مرتبط بود. با توجه به ارتباط بالای هوش هیجانی و مؤلفه های آن با رضایت مندی زناشویی، مدارس ،سازمان ها و كلینیكهای خانوادهدرمانی میتوانند از این متغیر در بهبود رضایت زناشویی بهره ببرند و به بهتر شدن روابط انسانی كمك كنند.
واژه های كلیدی : هوش،هوش هیجانی،رضایتمندی زناشویی،زنان آموزگار


104صفحه فایل ورد ( Word) فونت 14 منابع و پاورقی دارد قیمت 32000 تومان 

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید

انجام پروپوزال و پایان نامه روانشناسی در کوتاهترین زمان با موضوعات خاص شما. منتظر تماس شما هستیم

از ساعت 11 الی 19 روزهای کاری02166479693

 

 

 


بررسی استرس قبل از ازدواج در میان دانشجویان دختر رشته مشاوره و راهنمایی

دسته بندی: روانشناسی
1493 بازدید

استرس به تنهایی هیچ اهمیت و ارزشی ندارد. اصولاً استرس یک واکنش و انعکاس شناختی و روانی فرد در مواجهه با پدیده های زندگی فردی و اجتماعی است. استرس خود در اثر ادامه باعث بروز ناههجاریها و رفتارهای شدیدتر عضوی و روانی و روحی می گردد.
امّا چون ازدواج که خود امر مقدّس و موجهّی است و در دنیای امروزی مشکلات و آسیب های فراوانی را برای جوانان و کسانیکه در آستانه ازدواج قرار دارند به وجود آورده است. و این امر مقدس و زیبا و آرزومند را به یک مشکل و معضل و آسیب حداقل از نظر جوانان تبدیل کرده است. و نیز عدم شناخت کافی زوجین در قبل از ازدواج به دلیل افزایش جمعیّت و پیچیدگی روابط دنیای تحصیل و شغل و ارتباط و هسته ای شدن خانواده ها شده است. و به کرّار شکست ها و طلاق های ناشی از ازدواج های امروزی موج استرس و تشویش را در میان جوانان و دانشجویان به وجود آورده است و راه حل هایی توسط دولت مردان و رهبران سیاسی و فرهنگی در حلّ این مشکل ارائه شده که با مخالفت ها و مقاومت های زیادی از سوی علماء و مراجع و خانواده ها و حتّی خود زنان به وجود آمده است.

 

74صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع  دارد+پرسشنامه قیمت 12000 تومان 

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید

انجام پروپوزال و پایان نامه روانشناسی در کوتاهترین زمان با موضوعات خاص شما. منتظر تماس شما هستیم

از ساعت 11 الی 19 روزهای کاری02166479693


بررسی رابطه عزت نفس با منبع كنترل در بين دانشجويان دختر وپسر دانشگاه آزاد

دسته بندی: روانشناسی
1382 بازدید

پژوهش حاضر٬ با عنوان « بررسي رابطه منبع كنترل ( دروني- بروني) با عزت نفس » كه با هدف يافتن رابطه بين عزت نفس و منبع كنترل در پسران و دختران دانشجو وهمچنين يافتن تفاوت منبع كنترل و عزت نفس بين دانشجويان دختر و پسر , انجام شد.
منبع كنترل كه داراي دو بعد دروني و بيروني است و بنابر فرضيات راتر ,افرادي كه داراي منبع كنترل دروني هستند معتقدند كه اعمالشان نقش عمدهاي در به حد اكثر رساندن برون دادهاي بد يا خوب دارد و افراد داراي داراي منبع كنترل بيروني٬ فكر ميكنند برون دادهاي بد يا خوب ارتباطي با رفتار انها ندارد.
عزت نفس به مقدار ارزشي گفته ميشود كه فرد به خود نسبت ميدهد و فكر ميكند ديگران براي او به عنوان يك شخص قائل هستند.
جامعه آماري مورد نظر در اين پژوهش دانشجويان دختر و پسر دانشگاه ابهر بوده و نمونه انتخاب شده نيز 60 نفر از دانشجويان كه شامل 30 دختر و 30 پسر بوده كه در كتابخانه ادبيات مشغول به درس خواندن بو دند و روش نمونه گيري نيز نمونه گيري در دسترس است.
روش آماري كه در اين پژوهش مورد استفاده قرار گرفت ٬با توجه به اين كه پژوهش داراي دو متغيير بوده كه هر كدام نيز داراي دو بعد بودند روش خي دو بود.
نتايج بدست آمده از پژوهش حاضر از قرار زير است:
1-بين عزت نفس ومنبع كنترل دختران دانشجوي دانشگاه ابهر٬ رابطه معناداري وجود ندارد.
2-بين عزت نفس ومنبع كنترل پسران دانشجوي دانشگاه ابهر٬ رابطه معناداري وجود ندارد.
3-بين عزت نفس دختران و پسران دانشجوي دانشگاه ابهر٬ تفاوت معناداري وجود ندارد.
4-بين منبع كنترل دختران و پسران دانشجوي دانشگاه ابهر٬ تفاوت معناداري وجود ندارد.

 

 

107صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع  دارد +پرسشنامه قیمت 15000 تومان 

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید

انجام پروپوزال و پایان نامه روانشناسی در کوتاهترین زمان با موضوعات خاص شما. منتظر تماس شما هستیم

از ساعت 11 الی 19 روزهای کاری02166479693

 


بررسی استرس قبل از ازدواج در میان دانشجویان دختر رشته مشاوره و راهنمایی

دسته بندی: روانشناسی
1457 بازدید

استرس به تنهایی هیچ اهمیت و ارزشی ندارد. اصولاً استرس یک واکنش و انعکاس شناختی و روانی فرد در مواجهه با پدیده های زندگی فردی و اجتماعی است. استرس خود در اثر ادامه باعث بروز ناههجاریها و رفتارهای شدیدتر عضوی و روانی و روحی می گردد.
امّا چون ازدواج که خود امر مقدّس و موجهّی است و در دنیای امروزی مشکلات و آسیب های فراوانی را برای جوانان و کسانیکه در آستانه ازدواج قرار دارند به وجود آورده است. و این امر مقدس و زیبا و آرزومند را به یک مشکل و معضل و آسیب حداقل از نظر جوانان تبدیل کرده است. و نیز عدم شناخت کافی زوجین در قبل از ازدواج به دلیل افزایش جمعیّت و پیچیدگی روابط دنیای تحصیل و شغل و ارتباط و هسته ای شدن خانواده ها شده است. و به کرّار شکست ها و طلاق های ناشی از ازدواج های امروزی موج استرس و تشویش را در میان جوانان و دانشجویان به وجود آورده است و راه حل هایی توسط دولت مردان و رهبران سیاسی و فرهنگی در حلّ این مشکل ارائه شده که با مخالفت ها و مقاومت های زیادی از سوی علماء و مراجع و خانواده ها و حتّی خود زنان به وجود آمده است.

 

74صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع  دارد+پرسشنامه قیمت 12000 تومان 

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید

انجام پروپوزال و پایان نامه روانشناسی در کوتاهترین زمان با موضوعات خاص شما. منتظر تماس شما هستیم

از ساعت 11 الی 19 روزهای کاری02166479693


مقایسه میزان هیجان خواهی دانشجویان متأهل و مجرد در دانشگاه آزاد اسلامی

1615 بازدید

هیجان خواهی یکی از ویژگی های شخصیت است که براساس خلق و خو، انگیختگی و سطح بهینه تحریک قرار دارد. طبق نظر مارولین زاکرمن (1978 ، 1979) ساختار هیجان خواهی به مقدار انگیختگی که دستگاه عصبی مرکزی شخص مغز و نخاع شوکی از منابع بیرونی تحریک نیاز دارد مربوط است. طبق نظر زاکرمن هیجان خواهی صفتی است که ویژگی آن نیاز به هیجان و تجربه های متنوع و پیچیده و میل اقدام به خطرهای جهانی و بدنی به خاطر خود این تجربه هاست. (زاکرمن 1979، ص 10 ).
فرد هیجان خواه تحریک بیرونی دائمی مغز را ترجیح می دهد، از کارهای عادی خسته می شود و مرتباً در جستجوی راهی برای افزایش انگیختگی از طریق تجربه های هیجان انگیز است و فرد کم هیجان خواه هجوم مداوم تحریک مغزی کمتری را ترجیح می دهد و کارهای عادی را نسبتاً خوب تحمل می کند. ساختار هیجان خواهی از مجموعه های مؤلفه های به هم پیوسته است که زاکرمن آنها را به هر نمونه از هر مقیاس، مقیاس هیجانخواهی (sss) نشان می دهد. (سید محمدی، یحیی، ص 235).
به نظر می رسد که هیجان خواهی افراد با حضور متغیرهای دیگر متفاوت باشد به این معنا که سنین متفاوت وضعیت تأهل یا تجرد، وضعیت شغل خاص، جنسیت و از این قبیل در میزان هیجان طلبی افراد مؤثر است.

 

45صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع  دارد قیمت 11000 تومان 

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید

انجام پروپوزال و پایان نامه روانشناسی در کوتاهترین زمان با موضوعات خاص شما. منتظر تماس شما هستیم

از ساعت 11 الی 19 روزهای کاری02166479693